ARTIST’S TALK: Designing Immersive Experiences Beyond Taboos | Victorine van Alphen_NL
19.10 | 16:00-17:00
Podczas tego spotkania, holenderska artystka i filozofka Victorine van Alphen, twórczyni nagrodzonego hybrydowego doświadczenia IVF-X. Posthuman Parenting in Hybrid Reality, prezentowanego podczas festiwalu Patchlab, opowie o metodologii, jaką stosuje w projektowaniu interdyscyplinarnych doświadczeń immersyjnych, które umożliwiają wyjście ze strefy tabu, hakując konwencje społeczne.
Rozmowę poprowadzi Marcin Maciejewski – Future(s) Strategist, który prowadzi strategiczne projekty badawczo-rozwojowe dla produktów i usług przyszłości.
Spotkanie w j.angielskim.
Wstęp wolny.
Wydarzenie będzie nagrywane i udostępnione online.
Victorine van Alphen to artystka audiowizualna, filozofka i kuratorka, która tworzy transmedialne dzieła wykorzystujące obecne trendy techno-kulturowe, przekształcając je w futurystyczne doświadczenia. Łącząc swoje kompetencje performerki i filozofki, bada granice między naturą a kulturą, racjonalnością a zmysłowością, kontrolą a poddaniem, materialnością a niematerialnością, analogowym a cyfrowym oraz rzeczywistością a światem wirtualnym. Jak określa to sama Van Alphen, jej prace wymagają od odbiorców przejścia przez różne tryby percepcji.
W ramach swojej radykalnej podróży badawczej, Van Alphen spędziła 6 miesięcy zgłębiając tajniki tworzenia efektów CGI, czyli obrazowania generowanego komputerowo, odkrywając technologie proceduralne, które obecnie wykorzystuje do tworzenia „cyborgów” w VR. Jej prezentowany na Patchlab Festival 2024 posthumanistyczny projekt IVF-X Posthuman Parenting in Hybrid Reality został wyróżniony w konkursie Golden Calf for Digital Culture przez Netherlands Film Festival.
Van Alphen ukończyła studia z filozofii i nauk interdyscyplinarnych, a także sztuk audiowizualnych na Rietveld University of Applied Sciences w Amsterdamie. Jej transdyscyplinarne podejście przejawia się w jej ustawicznych badaniach nad „choreografowaniem sposobów bycia”.
Marcin Maciejewski – Future(s) Strategist, prowadzi strategiczne projekty badawczo-rozwojowe dla produktów i usług przyszłości. W swojej pracy wykorzystuje badania (design research) oraz trendy, siły i czynniki zmian (mega, makro, mikro) w celu identyfikowania szans i materializacji dalekosiężnych innowacji.
Stawia na uczenie kinestetyczne. Dotknąć, aby lepiej zrozumieć. Podnieść, aby poczuć. Zbudować, aby pojąć. Narysować, żeby doświadczyć. Jest fascynatem obserwacji zmian na świecie przez pryzmat ludzkiej natury: zachowań, nastrojów, myśli, emocji oraz wyobraźni. Pracował jako Foresight Leader w Inkubatorze Technologicznym Deutsche Telekom, a obecnie w firmie badawczo-doradczej infuture.institute. Jest wykładowcą uczelni: SWPS w Warszawie, AGH w Krakowie i Uniwersytetu WSB Merito w Gdańsku. Od lat związany z przemysłem kreatywnym.