Patchlab Festival & 3D Community: Kraków present

26.10 | 19:00 Hevre+1

Spotkanie krakowskiej społeczności branż szeroko powiązanych z grafiką 3D.
W planie 3 prelekcje i networking.

 


@Sufferosa & Cinematic Labyrinths
Dawid Marcinkowski | The Kissinger Twins

‚Cinematic Labyrinths’ to prezentacja prac The Kissinger Twins, autorów m.in. instalacji interaktywnej na Instagram @Sufferosa, która prezentowna jest podczas festiwalu Patchlab. Dawid opowie o pracach powstałych na polu non-linear interactive storytelling w latach 2003-2019 i pokaże jak szybko zmieniająca się w tym czasie technologia wpłynęła na film oraz mówiąć szerzej narrację. Finał prezentacji to ‘Sufferosa’ (2010) oraz jej nowa Instagramowa wersja (2019), którą Dawid zmontuje na żywo przed publicznością.


CHERNOBYLITE
Dorian Loewe i Wojciech Włodyga / Farm 51

Prezentacja gry komputerowej z gatunku survival horror pozwalającej odkryć wszystkie mroczne sekrety czarnobylskiej Strefy Wykluczenia. Spisek, horror, przetrwanie, miłość i obsesja. To wszystko w formie nieliniowej, interaktywnej opowieści, igrającej z pojęciami prawdy i kłamstwa, rzeczywistości i fikcji, nauki i fantazji. Tytuł Czarnobylite odnosi się wysoce radioaktywnego materiału, który powstał w wyniku zmieszania się stopionego rdzeń płonącego reaktora nr 4 z innymi substancjami chemicznymi. Gra łączy swobodną eksplorację świata z nieliniowym opowiadaniem historii, emocjonującą, pełną wyzwań i potyczek rozgrywką, a także unikalnym systemem wytwarzania przedmiotów, nieustannie stawiając przed graczem szereg wyzwań.

The Farm 51 Studio to zespół z Gliwic tworzący gry wideo i aplikacje VR. Projekty Farm 51 wykorzystują zaawansowane rozwiązania spod znaku fotogrametrii oraz skanowania 3D. Charakteryzuje ich zamiłowanie do opowiadania ciekawych, niebanalnych historii i wieloletnie doświadczenie przy produkcji gier. Współpracują z czołowymi ośrodkami edukacyjnymi w Polsce. Firma została założona w 2005 r. przez trzech weteranów branży gier: Kamila Bilczyńskiego, Roberta Siejkę oraz Wojtka Pazdura. Od tamtej pory studio rozrosło się – dziś zatrudnia ponad 100 osób. Pracowali przy ponad 10 grach i aplikacjach VR, najnowsze projekty to: Get Even, World War 3, Chernobyl VR Project i Chernobylite.


Character Artist & Animator w Awaken Realms – MASKI.
Studium tworzenia prototypu gry VR, inspirowanej kulturą Japonii
Agnieszka Pogan

„Maski” to prototyp gry VR osadzony w tradycyjnej kulturze Japonii. Projekt został wykonany jako praca magisterska na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Podstawowym jej celem jest przeniesienie w świat symboliki masek, odwiecznego dylematu dotyczącego poznania własnego Ja, oraz koniecznych do dokonania w tym procesie wyborów. Stworzone środowisko umożliwia użytkownikowi poznanie dylematów towarzyszących istniejącym w nim postaciom, które wcielają się w przypisane im role. Podczas prezentacji prelegentka przedstawi trailer prototypu, oraz omówi genezę powstania projektu, inspiracje artystyczne i aspekty techniczne dotyczące produkcji. Autorka omówi także swoje spojrzenie na projekt, z perspektywy osoby pracującej aktualnie branży game developmentu.

Agnieszka Pogan swoją naukę artystyczną rozpoczęła w Ogólnokształcącej Szkole Sztuk Pięknych im. Tadeusza Kantora w Dąbrowie Górniczej, następnie ukończyła studia I oraz II stopnia projektowania graficznego na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, skupiając się na dziedzinę grafiki trójwymiarowej. Artystka pracowała 2 lata jako 3d sculptor dla Awaken Realms, tworząc wysokiej jakości modele do gier planszowych (m.in hity kick startera takie jak Etherfields i Tainted Grail). Aktualnie zajmuje się tworzeniem postaci oraz animowaniem dla oddziału digital w Awaken Realms. W swoich projektach łączy sztukę tradycyjną ze sztuką multimedialną, przedstawia zagadnienia bardziej popularne oraz tematy dużo mniej oczywiste. Jej prace pokazywane były między innymi podczas Ars Independent Festival w Katowicach, Salone del Mobile: Polish Design czy Tomorrow is today w Mediolanie we Włoszech.


Instytut XR.
Technologie VR oraz AR w instytucjach nauki i sztuki.
Maciej Gniady, Michał Hyjek

Podczas tej prezentacji zostanie przedstawiona realizacja trzech projektów interaktywnych muzeów: Centrum Promieniowania Synchrotronowego Solaris, Kościoła św Stanisława w Bielsku Białej oraz krakowskiego ogrodu Botanicznego. Pokażemy od kuchni wdrożone technologie takie jak AR, Leap Motion oraz będzie możliwość przetestowania najnowszych gogli VR Oculus Quest.

Dr Michał Hyjek –  artysta i naukowiec tworzący narzędzia multimedialne służące do udostępniania oraz konserwacji dzieł sztuki. Ukończył studia zarówno na kierunku matematyczno-fizycznym, jak i artystycznym. Specjalizuje się w działaniach w przestrzeniach publicznych z wykorzystaniem elektronicznych urządzeń mobilnych. Jego twórczość charakteryzuje się połączeniem klasycznego warsztatu artystycznego i umiejętności technicznych z zakresu mechaniki i elektroniki. Jest autorem 60 wystaw m.in. w Jerozolimie, Berlinie, Paryżu, Pradze, Warszawie i Krakowie, wykonawcą 30 wdrożeń komercyjnych. Wykłada na kierunku Digital Design na Wydziale Sztuki na Uniwersytecie Pedagogicznym im. KEN w Krakowie. Laureat Nagrody Prezydenta Miasta Krakowa za pracę doktorską.

Maciej Gniady – artysta intermedialny zajmujący się nurtem sztuki-nauki (art-science), wykorzystuje w swoich działaniach przestrzenie wirtualne, techniki proceduralnej animacji 3D i 2D, databending, czujniki ruchu i syntezatory dźwięku. W swoich pracach eksploruje pojęcie haptycznej komunikacji, cybernetycznych społeczności, poszerzonej świadomości i rzeczywistości hybrydowej sięgając do transhumanizmu i poezji cybernetycznej. Absolwent Krakowskiego Wydziału Intermediów Akademii Sztuk Pięknych, laureat Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2016) oraz Diamentowego Grantu (2017). Od 2018 doktorant na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Członek kolektywu DAS zainicjowanego przez Krzysztofa Garbaczewskiego, realizował prace w VR wystawiane między innymi w Wooster Group Performing Garage w Nowym Yorku, Teatrze Rozmaitości, Teatrze Nowym i Teatrze Powszechnym w Warszawie, CSW Ujazdowskim w Warszawie, Teatrze Podziemnym we Wrocławiu oraz Bunkrze Sztuki i Kopcu Kościuszki w ramach festiwalu Genius Loci, ArsTechne oraz Audio Art.

Proudly powered by WordPress | Theme & support by BS.