Patchlab Festival & 3D Community: Kraków present

26.10 | 19:00 Hevre+1

Spotkanie krakowskiej społeczności branż szeroko powiązanych z grafiką 3D.
W planie 3 prelekcje i networking.

 


CHERNOBYLITE
Dorian Loewe i Wojciech Włodyga / Farm 51

Prezentacja gry komputerowej z gatunku survival horror pozwalającej odkryć wszystkie mroczne sekrety czarnobylskiej Strefy Wykluczenia. Spisek, horror, przetrwanie, miłość i obsesja. To wszystko w formie nieliniowej, interaktywnej opowieści, igrającej z pojęciami prawdy i kłamstwa, rzeczywistości i fikcji, nauki i fantazji. Tytuł Czarnobylite odnosi się wysoce radioaktywnego materiału, który powstał w wyniku zmieszania się stopionego rdzeń płonącego reaktora nr 4 z innymi substancjami chemicznymi. Gra łączy swobodną eksplorację świata z nieliniowym opowiadaniem historii, emocjonującą, pełną wyzwań i potyczek rozgrywką, a także unikalnym systemem wytwarzania przedmiotów, nieustannie stawiając przed graczem szereg wyzwań.

The Farm 51 Studio to zespół z Gliwic tworzący gry wideo i aplikacje VR. Projekty Farm 51 wykorzystują zaawansowane rozwiązania spod znaku fotogrametrii oraz skanowania 3D. Charakteryzuje ich zamiłowanie do opowiadania ciekawych, niebanalnych historii i wieloletnie doświadczenie przy produkcji gier. Współpracują z czołowymi ośrodkami edukacyjnymi w Polsce. Firma została założona w 2005 r. przez trzech weteranów branży gier: Kamila Bilczyńskiego, Roberta Siejkę oraz Wojtka Pazdura. Od tamtej pory studio rozrosło się – dziś zatrudnia ponad 100 osób. Pracowali przy ponad 10 grach i aplikacjach VR, najnowsze projekty to: Get Even, World War 3, Chernobyl VR Project i Chernobylite.


Character Artist & Animator w Awaken Realms – MASKI.
Studium tworzenia prototypu gry VR, inspirowanej kulturą Japonii
Agnieszka Pogan

„Maski” to prototyp gry VR osadzony w tradycyjnej kulturze Japonii. Projekt został wykonany jako praca magisterska na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Podstawowym jej celem jest przeniesienie w świat symboliki masek, odwiecznego dylematu dotyczącego poznania własnego Ja, oraz koniecznych do dokonania w tym procesie wyborów. Stworzone środowisko umożliwia użytkownikowi poznanie dylematów towarzyszących istniejącym w nim postaciom, które wcielają się w przypisane im role. Podczas prezentacji prelegentka przedstawi trailer prototypu, oraz omówi genezę powstania projektu, inspiracje artystyczne i aspekty techniczne dotyczące produkcji. Autorka omówi także swoje spojrzenie na projekt, z perspektywy osoby pracującej aktualnie branży game developmentu.

Agnieszka Pogan swoją naukę artystyczną rozpoczęła w Ogólnokształcącej Szkole Sztuk Pięknych im. Tadeusza Kantora w Dąbrowie Górniczej, następnie ukończyła studia I oraz II stopnia projektowania graficznego na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, skupiając się na dziedzinę grafiki trójwymiarowej. Artystka pracowała 2 lata jako 3d sculptor dla Awaken Realms, tworząc wysokiej jakości modele do gier planszowych (m.in hity kick startera takie jak Etherfields i Tainted Grail). Aktualnie zajmuje się tworzeniem postaci oraz animowaniem dla oddziału digital w Awaken Realms. W swoich projektach łączy sztukę tradycyjną ze sztuką multimedialną, przedstawia zagadnienia bardziej popularne oraz tematy dużo mniej oczywiste. Jej prace pokazywane były między innymi podczas Ars Independent Festival w Katowicach, Salone del Mobile: Polish Design czy Tomorrow is today w Mediolanie we Włoszech.


Instytut XR.
Technologie VR oraz AR w instytucjach nauki i sztuki.
Maciej Gniady, Michał Hyjek

Podczas tej prezentacji zostanie przedstawiona realizacja trzech projektów interaktywnych muzeów: Centrum Promieniowania Synchrotronowego Solaris, Kościoła św Stanisława w Bielsku Białej oraz krakowskiego ogrodu Botanicznego. Pokażemy od kuchni wdrożone technologie takie jak AR, Leap Motion oraz będzie możliwość przetestowania najnowszych gogli VR Oculus Quest.

Dr Michał Hyjek –  artysta i naukowiec tworzący narzędzia multimedialne służące do udostępniania oraz konserwacji dzieł sztuki. Ukończył studia zarówno na kierunku matematyczno-fizycznym, jak i artystycznym. Specjalizuje się w działaniach w przestrzeniach publicznych z wykorzystaniem elektronicznych urządzeń mobilnych. Jego twórczość charakteryzuje się połączeniem klasycznego warsztatu artystycznego i umiejętności technicznych z zakresu mechaniki i elektroniki. Jest autorem 60 wystaw m.in. w Jerozolimie, Berlinie, Paryżu, Pradze, Warszawie i Krakowie, wykonawcą 30 wdrożeń komercyjnych. Wykłada na kierunku Digital Design na Wydziale Sztuki na Uniwersytecie Pedagogicznym im. KEN w Krakowie. Laureat Nagrody Prezydenta Miasta Krakowa za pracę doktorską.

Maciej Gniady – artysta intermedialny zajmujący się nurtem sztuki-nauki (art-science), wykorzystuje w swoich działaniach przestrzenie wirtualne, techniki proceduralnej animacji 3D i 2D, databending, czujniki ruchu i syntezatory dźwięku. W swoich pracach eksploruje pojęcie haptycznej komunikacji, cybernetycznych społeczności, poszerzonej świadomości i rzeczywistości hybrydowej sięgając do transhumanizmu i poezji cybernetycznej. Absolwent Krakowskiego Wydziału Intermediów Akademii Sztuk Pięknych, laureat Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2016) oraz Diamentowego Grantu (2017). Od 2018 doktorant na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Członek kolektywu DAS zainicjowanego przez Krzysztofa Garbaczewskiego, realizował prace w VR wystawiane między innymi w Wooster Group Performing Garage w Nowym Yorku, Teatrze Rozmaitości, Teatrze Nowym i Teatrze Powszechnym w Warszawie, CSW Ujazdowskim w Warszawie, Teatrze Podziemnym we Wrocławiu oraz Bunkrze Sztuki i Kopcu Kościuszki w ramach festiwalu Genius Loci, ArsTechne oraz Audio Art.

Proudly powered by WordPress | Theme & support by BS.