Generatywny performens audiowizualny z udziałem człowieka i robotycznego ramienia napędzanego AI, który bada ukryty wpływ środowiskowy cyfrowych odpadów danych (wasted data). Korzystając z globalnych zbiorów danych – w tym statystyk Banku Światowego, informacji o wzroście populacji, użytkowaniu internetu oraz cyfrowych śladów pozostawionych przez zmarłych — artysta przekształca je w immersyjne pejzaże wizualno-dźwiękowe, wizualizując, jak nasza obecność online kumuluje się i przekształca ekosystemy. W pięciu rozdziałach zatytułowanych kolejno: Formation, Creation, Connection; Human Factor / Parallel Universe; Non-human Activity; Pandemic + Blockchain; Dead-to-Alive Ratio, projekt zamienia dane w ewoluujące systemy cząsteczek, struktury świetlne i pejzaże dźwiękowe, komentując, jak innowacje zmieniają nasz naturalny i cyfrowy świat.
Kluczową rolę odgrywa ramię robotyczne sterowane przez AI, które obserwuje projekcje i — reagując na zbiory danych w każdym z rozdziałów — współpracuje z artystą, generując dźwięki i wpływając na parametry wizualne. Działając jednocześnie jako performer i mediator, współtworzy performens, zacierając granicę między sprawczością człowieka a maszyny. Po światowej premierze na Beyond Basel w Miami i MUTEK Mexico City, performens będzie można zobaczyć po raz pierwszy w Polsce na Patchlab Festival.
Projekt został zrealizowany przy wsparciu Canada Council for the Arts, Ontario Arts Council oraz Miasta Toronto.


