ANIMACJE Ars Electronica

19-20.10 | 15:30 - 18:00 Hevre+1 j. angielski
615KB

Festiwal Animacji Ars Electronica w Linzu jest filarem programu wrześniowego festiwalu Ars Electronica od 2005 roku. Program obejmuje szeroką gamę pokazów i różnorodne wydarzenia związane z animacją. Jest przeglądem aktualnych nurtów w dziedzinie cyfrowej animacji na całym świecie, prezentując określone strategie i unikalne punkty widzenia. Przegląd nagrodzonych prac w 2023 to różnorodny wybór z pogranicza animacji, sztuki i technologii – wybitne filmy zgłoszone do kategorii Animacja komputerowa Prix Ars Electronica 2023.

Nagrodzone animacje prezentowane są w sobotę i niedzielę w formie różnych seansów do wyboru.
Wstęp wolny.

 

Konkurs Prix Ars Electronica, organizowany przez Ars Electronica Linz GmbH & Co KG, powstał dzięki wsparciu miasta Linz.
Specjalne podziękowania za dodatkowe wsparcie dla austriackiego Federalnego Ministerstwa Spraw Europejskich i Międzynarodowych, austriackiego Federalnego Ministerstwa Edukacji, Nauki i Badań oraz OeAD.
Ars Electronica ANIMATION FESTIVAL 2023 organizowany jest przez Ars Electronica we współpracy z Uniwersytetem Nauk Stosowanych w Górnej Austrii, kampus Hagenberg.
Ars Electronica ANIMATION FESTIVAL 2023 on Tour powstał we współpracy z austriackim Federalnego Ministerstwa Europy, Integracji i Spraw Zagranicznych.


334KB

Young Animations | 57 min | 19-20.10 | 15:30

Ten seans prezentuje filmy twórców w wieku do 19. roku życia. W programie znalazły się krótkie animacje autorstwa młodych artystów z Austrii, którzy zgłosili swoje prace w kategorii u19—create your world. Filmy różnią się stylem, od humorystycznych po poważne, niektóre stworzone indywidualnie, inne zespołowo przez uczniów.
Selekcja opracowana przez Sirikit Amann i powstał we współpracy z Ars Electronica oraz OeAD, dając młodym twórcom przestrzeń do wyrażenia swojego punktu widzenia.

Tides of March, Neo Klinger (AT), 2’
Unterwasserwelt, Sara Wanzenböck (AT), 4’
PING DOWN, pupils of ORG Henriettenplatz / Media High School (AT), 2’
Gemeinsam für ein sauberes Meer, pupils of Mittelschule St. Peter am Wimberg (AT), 1‘
Inflation, pupils of HLF Krems (AT), 4’Torten-Desaster, pupils of HLF Krems (AT), 4’
Ratchet, pupils of BG / BRG Laa an der Thaya (AT), 3’
Mr & Mrs Strode, pupils of ORG Henriettenplatz / Media High School (AT), 3’
Der Käfig der Probleme, pupils of ORG Austrian Panorama highlights recent animation Henriettenplatz / Media High School (AT), 6’HUE, Rebecca Heindl (AT), Ronja Hoffert (AT), Jasmin Korkmaz (AT), Nathalie Zalewski (AT), 3’
Overflow – An animated short movie, Tobias Senger (AT), Lennard Reindl (AT), 2’
Overloaded, Fabienne Andrianaivo (AT), Katharina Rohr (AT), Verena Scheiblhofer (AT), 2’
MARIMBA, pupils of BG&BRG Laa/Thaya (AT), 5’
Dance Monkey, pupils of Gymnasium Bad Leonfelden (AT) and Motomachi Highschool Hiroshima (JP), 4’
Raven Love, pupils of BORG Mistelbach (AT) RG Mistelbach, 4’
Ein halber Cent (oder die totale Destruktion des Ungewissen), für einen Blick auf das Chaos am Silver Screen, Marco Barthofer (AT), 4‘


403KB

Electronic Theatre | 76 min | 19.10 | 16:30

The Electronic Theatre to coroczny program best-of, czyli wybór najlepszych prac wybranych przez jury w kategorii New Animation Art. Seans czterech animacji eksplorujących nasze doświadczenia w cyfrowym świecie oferując refleksję nad współczesną tożsamością i wirtualnym światem.

  • Delivery Dancer’s Sphere (Golden Nica), Ayoung Kim (KR), 24’05:49
  • FuneralPlay (Honorary Mention), Ruini Shi (CN), 3’
  • GLITCHBODIES, (Honorary Mention), Rebecca Merlic (HR/AT), 13’
  • IT’S DANGEROUS TO GO ALONE! TAKE THIS, (Award of Distinction), Bassam Issa (IE), 29’


294KB

AI & Human | 50 min | 19.10 | 17:30

AI & Human. Who Owns the Truth? podejmuje tematykę Ars Electronica 2023, badając współczesne spory dotyczące własności danych, etyki ich pozyskiwania, autorstwa w erze AI, kryptowalut, deepfake’ów i wiarygodności obrazów. Pokazuje, jak AI współtworzy dzieła sztuki z ludźmi, a także porusza zagadnienia związane z algorytmicznymi uprzedzeniami oraz zarządzaniem własnym cyfrowym śladem.

  • Soft Evidence, Operator (US/DE), 8’
  • Decoding Bias, Theresa Reiwer (DE), 31’
  • LoveCounter, Ruini Shi (CN), 5’
  • Planets and Robots, Antanas Skučas (LT) & Julius Zubavičius (LT), 6’


380KB

Austrian Panorama | 48 min | 20.10 | 16:30

Ten blok prezentuje współczesne prace austriackich animatorów, łącząc organiczne i cyfrowe elementy w medytacyjno-poetyckiej formie. Filmy takie jak Cave Painting czy The Great Tree Piece badają fragmentaryczną naturę świata, wykraczając poza ludzką percepcję i redefiniując pojęcia fizyczności i abstrakcji. W humorystyczny sposób nasza współczesność jest przedstawiona w filmach Internet Gaga oraz Shroomsday, podkreślając ironię i absurd współczesnych czasów.

  • Cave Painting, Siegfried A. Fruhauf (AT), 14’
  • Internet Gaga, Reinhold Bidner (AT), 2’
  • The Great Tree Piece, Claudia Larcher (AT), 10’
  • Shroomsday, Rita Weiss, Alessa Wolfram, Daniel Denzer, Marius Oelsch (AT), 3’
  • Not Really Now Not Anymore, Herwig Scherabon (AT/DE), 8’

 


281KB

Data, Bodies, Space | 48 min | 20.10 | 17:30

Ten blok prezentuje różnorodne formy animacji, ukazujące “zakłócenia” w naszym cyfrowo-wirtualno-rzeczywistym świecie. Filmy pokazują fascynującą, ale i przerażającą przyszłość: od podróży w kosmosie, przez dystopijne wizje posthumanizmu, aż po nadzieję na nową ekologię planetarną. W humorystyczny sposób poruszają temat władzy i kontroli w wirtualnych światach, badając relacje między nimi a rzeczywistością.

  • The Needlecast Rhapsody, Jonathan Armour (IE), 6’
  • Moirai – Thread of Life, Ina Conradi (US/SG) und Mark Chavez (US), 6’
  • The Posthuman Hospital, Junha Kim (KR), 7’
  • My Mind As/Is Your Memory, My Body As/Is Your Substance, Jieyuan Huang (CN/AT/DE), 3’
  • Rehousing Technosphere, Wang & Söderström (SWE), 6’
  • La Limite est une facade, Dorian Rigal Minuit (FR), 7’
  • CIRCVS MAXIMVS, Maxime Chudeau (FR), 3’
  • Interchange, Ryotaro Sato (JP), 8’