Rachel Maclean, pracując w różnych mediach, w tym wideo, druku cyfrowym, rzeźbie i VR, tworzy złożone i wielowarstwowe dzieła odnoszące się do polityki, baśni, kultury popularnej, czy mediów współczesnych. Jej prace były często wystawiane zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i za granicą, zdobywając uznanie krytyków w dziedzinie filmu i sztuk wizualnych. Ważniejsze wystawy indywidualne to: Tate Britain i National Gallery w Londynie, Arsenal Contemporary w Nowym Jorku, National Gallery of Australia w Canberze, Kunsthalle zu Kiel oraz Kunstpalais Erlangen w Niemczech, KWM Art Center w Pekinie, oraz HOME w Manchesterze. Maclean reprezentowała Szkocję na Biennale w Wenecji w 2017 roku filmem Spite Your Face. Jej prace były również prezentowane w znaczących lokalizacjach w ramach wystaw zbiorowych, m.in. w Somerset House i V&A w Londynie, National Gallery w Pradze, Science Gallery w Singapurze, Bangkok Art Biennale, Museum of Contemporary Art w Chicago, Mito Art Tower w Tokio oraz National Galleries of Scotland. Jej największa dotychczasowa praca, upside mimiᴉɯᴉɯuʍop, jest elementem stałej ekspozycji w Jupiter Artland w Szkocji. Instalacja zawiera pierwszy całkowicie animowany krótki film autorki, którego premiera miała miejsce na BFI London Film Festival. Prezentowane na Patchlab Festival 2024 najnowsze wideo Maclean, DUCK, jest jej pierwszym filmem wykorzystującym technologie deepfake. Miał swoją światową premierę na International Film Festival Rotterdam w styczniu 2024 roku, gdzie artystka była jedną z wybranych do programu Focus. Po swojej premierze DUCK odniósł sukces na licznych międzynarodowych festiwalach filmowych.