
205KB
Prezentacja międzynarodowego projektu badawczego ACCESS, którego celem jest stworzenie zintegrowanego systemu umożliwiającego zdalny udział w transmitowanych na żywo wydarzeniach sztuk performatywnych, oferującego znacznie silniejsze poczucie obecności niż obecnie dostępne rozwiązania transmisji wideo na żywo. Projekt wykorzystuje najnowocześniejsze technologie uczenia głębokiego (Deep Learning, DL) i sztucznej inteligencji (AI), łącząc je z zaawansowanymi narzędziami rzeczywistości wirtualnej (VR) w nowatorski i immersyjny sposób.
Projekt ma na celu wspieranie wymiany wiedzy między ekspertami akademickimi a partnerami biznesowymi w nowatorskich dziedzinach technologicznych takich jak AI i VR.
Międzynarodowe konsorcjum badawcze tworzy pięć instytucji:
- UNIWERSYTET TECHNOLOGICZNY NA CYPRZE (CYPRUS UNIVERSITY OF TECHNOLOGY, CUT) oraz Centrum Badań nad Komputeryzacją Społeczną (Social Computing Research Center, SCRC) przy CUT, kierowane przez prof. S. Chatzisa, brało udział w kilku dużych projektach MSCA-RISE i regularnie publikuje badania z zakresu uczenia głębokiego na najwyższym poziomie. Dzięki specjalizacji w zaawansowanych modelach językowych i dostępowi do nowoczesnych laboratoriów wyposażonych w GPU, CUT jest w pełni przygotowany do realizacji przypisanych zadań w projekcie ACCESS.
- AI CYPRUS ETHICAL NOVELTIES LTD, założona przez czołowych ekspertów AI na Cyprze, specjalizuje się w innowacyjnych zastosowaniach sztucznej inteligencji rozwiązujących wyzwania społeczne, ze szczególnym naciskiem na integrację społeczną. Pod kierownictwem dr. Partaouridesa i dr. Panousisa, firma opracowuje zaawansowane algorytmy uczenia głębokiego zoptymalizowane pod kątem urządzeń codziennego użytku.
- NOWARLAB SL, kierowane przez Guillermo Aracila, to multidyscyplinarna firma VR specjalizująca się w innowacyjnej rozrywce cyfrowej. Dzięki silnym kompetencjom w zakresie projektowania wizualnego, modelowania 3D, UX, programowania i marketingu oraz pełnemu zestawowi sprzętu VR, firma jest doskonale przygotowana do wspierania projektu ACCESS. Firma będzie prowadzić prace związane ze specyfikacjami oprogramowania VR, integracją sprzętu, technologią wideo egocentrycznego 6DoF i rozwojem pilotażowym.
- LIBRA AI TECHNOLOGIES, kierowana przez dr. Kopsinisa, to firma AI specjalizująca się w niestandardowej interaktywnej analityce wizualnej i pulpitach nawigacyjnych zasilanych przez AI, działająca w modelu AI jako usługa (AI-as-a-service). Dysponując nowoczesnym zapleczem badawczym z GPU i szerokim portfolio oprogramowania do uczenia głębokiego, LIBRA jest idealnym partnerem do goszczenia oddelegowanego personelu oraz prowadzenia prac inżynierskich i integracyjnych nad DL w ramach technicznych pakietów roboczych ACCESS.
- FUNDACJA PHOTON kierowana przez Elwirę Wojtunik i Popesza Csaba Láng to organizacja artystyczna skupiona na kulturze współczesnej i sztuce cyfrowej. Jako organizator Patchlab Digital Art Festival w Krakowie i członek sieci AVnode, wspiera międzynarodowe współprace i rezydencje artystyczne. Dzięki doświadczeniu w usługach VR w sztuce oraz dostępowi do odpowiedniego sprzętu VR i rozwiązań 360°, Fundacja Photon jest dobrze przygotowana do wspierania etapów integracji pilotażowej, wdrożenia i realizacji projektu ACCESS.
Więcej szczegółów tego programu ogłosimy wkrótce.