Kuratorka programu live: Elwira Wojtunik
AVnoc 2
koncerty audiowizualne live
DROWNING | MAOTIK, Pandelis Diamantides
Drowning to audiowizualny utwór sferyczny, skomponowany przez duet artystów nowych mediów podczas rezydencji w Planetarium Fundacji Eugenidesa w Atenach. Tytuł Drowning nawiązuje do odczuć związanych z tonięciem. inspirowane jest uczuciem izolacji, niepokoju i ekstazy, które można poczuć, będąc zanurzonym w głębinie oceanu dźwięku, wibracji dźwiękowych i cyfrowych fal. Fabuła tego immersyjnego widowiska zanurza widzów w doświadczaniu kształtu fal akustycznych i ich nieskończonego ruchu, gdzie wizualizacje 360° ewoluują w zależności od głębokości. Projekt bada też fizykę dźwięku – wibracje, które są falą, oferują widzom możliwość odczuwania ich właściwości w ciele.
Projekt prezentowany jest przy wsparciu Instytutu Francuskiego w Warszawie.
Amorphs | Rodrigo Guzman Cazares
Audiowizualny performance fulldome artysty z Meksyku inspirowany tajemniczymi procesami morfogenezy i odważną dziedziną biologii spekulatywnej, Amorph ucieleśnia esencję emergencji. Te niewidoczne siły odzwierciedlają pierwotny schemat, który kształtuje naszą naturę. Serce Amorph bije dzięki generatywnym procesom 3D oraz systemowi raymarchingu, tworzącym skomplikowane kształty i struktury. W przeciwieństwie do tradycyjnego renderowania opartego na wielokątach, raymarching śledzi promienie w przestrzeni wolumetrycznej, przecięte złożonymi funkcjami matematycznymi, które definiują kontury i oświetlenie form wirtualnych. Promienie oddziałują ze źródłami światła i rzucają cienie, a algorytm w czasie rzeczywistym oblicza ambient occlusion, odbicia i załamania światła. Generacja obrazów AI tworzy wzory, które dostosowują się do perspektywy widza w 3D. Projekt bada przecięcie rzeczywistości fizycznej i wirtualnej oraz ich wpływ na społeczeństwo, duchowość i ludzkie doświadczenie, dążąc do wywołania dyskusji na temat wpływu technologii na nasze zachowanie oraz rozwój jako jednostek i zbiorowości. Poprzez swoją pracę, autor chce podkreślić ludzki czynnik jako medium łączące te dwa światy i zadaje pytanie o rolę technologii w naszym życiu oraz naszym rozumieniu siebie i otaczającego nas świata. W tej liminalnej przestrzeni obserwujemy zbieżność dźwięku, technologii, matematyki i naszych prastarych korzeni w wirtualnym środowisku 360.
Projekt prezentowany jest przy wsparciu Instytutu Cervantesa w Krakowie.
Speed of Light
Zespół Mediam Event: Maciej Bubula, Mateusz Wolski, Max Bubula, Włodzimierz Duval, Robert Bubula, Iga Bubula
Chromosphere | Mateusz Wolski
Chromosphere to międzynarodowy projekt współfinansowany przez współfinansowane przez Unię Europejską skupiony na popularyzacji i edukacji w zakresie innowacyjnej kreacji w dziedzinie sztuk wizualnych w formacie kopuły 360° (fulldome). Projekt składa się z serii wydarzeń w kopułach w Polsce, Grecji, we Włoszech, we Francji i na Węgrzech. Program obejmuje koncerty audiowizualne i projekcje immersyjne oraz warsztaty w czterech europejskich miastach w latach 2024-25.
Projekt realizowany jest przez partnerskie konsorcjum, w skład którego wchodzą: Athens Digital Arts Festival z Aten, AADN-Arts et Cultures Numériques z Lyon, Főnix organizacja wydarzeń kulturalnych w Debrecen na Węgrzech, Art Mirror z Rumunii, Flyer z Rzymu i Fundacja Photon organizator Festiwalu Sztuki Cyfrowej Patchlab w Krakowie.
Partnerem wydarzenia jest Society for Arts and Technology z Montrealu [SAT] – wiodąca na świecie organizacja realizująca projekty artystyczne i badawcze w kopule 360°.
Visual Experience Sponsor: