Performens eksperymentalny wiedeńskiego kolektywu Total Refusal (Leonhard Müllner, Robin Klengel), w którym cyfrowa strefa wojny gry wideo zostaje zawłaszczona za pomocą artystycznej interwencji. Projekt Operation Jane Walk dzieje się w przestrzeni dystopijnej gry wieloosobowej Tom Clancy’s: The Division (Ubisoft Entertainment 2016). Militarystyczne środowisko gry wideo stało się przestrzenią artystycznego performensu, które artyści, wykorzystując reguły programu komputerowego,  wykorzystali na potrzeby narracyjnej wycieczki po Nowym Jorku. Gdy tylko to możliwe, spacerowicze unikają strzelaniny i stają się pokojowymi turystami w cyfrowym świecie, który jest szczegółową repliką Manhattanu. Performerzy w towarzystwie dwóch gości na oczach publiczności przemierzają cyfrowe pole bitwy, badając możliwości (i niemożliwości) nowych technologii medialnych. Podczas przechadzki po post-apokaliptycznym mieście omawiane są takie kwestie jak historia architektury, urbanistyka oraz ingerencje twórcy gry w tkankę miasta.

Performerzy: Robin Klengel i Leonard Müllner
Goście: Adrian Haim i Susanna Flock
Gra: Tom Clancy’s: The Division
Dystrybutor: Lemonade Films

 

🔴 online
Wydarzenie odbyło się na żywo z Wiednia i było transmitowane na stronie patchlab.pl oraz na platformach Twitch, YouTube i Facebook.

Projekt realizowany we współpracy z Austriackim Forum Kultury w Warszawie.